Debat
Cultura memètica, política i nous populismes
Divendres 24 de setembre a les 19 h
El mem d’Internet ha passat a formar part dels codis comunicatius del s.XXI, transcendint la seva raó de ser purament humorística, per esdevenir símbol identitari i eina política. La cultura memètica defineix les estratègies comunicatives de líders i partits polítics, que sovint es beneficien d’aquests nous codis per posar-los al servei del seu tarannà populista. Ara bé, el mem és també una eina de resistència, capaç de posar-se al servei de discursos complexos i entorn de la qual es generen comunitats contrapoder, capaces de reinventar constantment els codis i posar-los al servei de la dissidència. En parlem amb el col·lectiu Proyecto UNA, amb el realitzador audiovisual Albert Lloreta i el periodista membre del col·lectiu @cuellilargo Pol Aldiñach.
PARTICIPANTS
Proyecto UNA és una col·lectivitat millennial que té com a missió desemmascarar les noves formes de feixisme que s’amaguen sota simbologia aparentment inofensiva, així com reconèixer i donar valor a les aliances feministes forjades a l’escalf dels píxels. Des del que és popular i comunitari, investiguen sobre les guerres culturals de poder en els mitjans, Internet i la realitat analògica. Estan disposades a riure ben
fort des de la barricada, perquè els hi va la vida.
Albert Lloreta Ribalta (1987) és realitzador audiovisual, membre i fundador de la cooperativa audiovisual Bonobo Films. Treballa en els àmbits del documental social i cultural, el videoclip i la producció audiovisual com a eina de transformació social, així com en els àmbits del podcast i del videoblog, amb un interès especial per les qüestions inherents a la cultura digital.
Pol Andiñach és periodista del col·lectiu digital @cuellilargo, una plataforma divulgativa de contingut informatiu contrapoder.
MODERA:
Festival Panòptic
